Sunday, October 20, 2013

Kaitan Antara 1Malaysia Dan Perlembagaan Malaysia

[ typewrite the company name]| [Type the account title]| [Type the document subtitle]| | Se7en| [Pick the date]| [Type the rear of the document here. The abstract is typically a myopic summary of the confine of the document. Type the abstract of the document here. The abstract is typically a short summary of the contents of the document.]| PENDAHULUAN Malaysia merupakan sebuah negara yang mempunyai pelbagai keunikan dari pelbagai sudut seperti budaya dan adat tempatan, rakyatnya dan sistem pentadbiran itu sendiri. Selepas berabad lamanya dijajah oleh kuasa besar seperti Portugis, Belanda, Britain dan Jepun, Tanah Melayu akhirnya telah mencapai kemerdekaan pada 31 Ogos 1957. Selaras dengan pembentukan Malaysia pada tahun 1957, perlembagaan harus digubal demi memastikan kelancaran pentadbiran dan juga bagi menjamin keharmonian rakyat. Perlembagaan merupakan elemen utama kerana ia menjadi asas undang-undang untuk diikuti oleh semua rakyat tanpa mengira golongan u mur, bangsa dan agama. Memandangkan Malaysia terdiri daripada pelbagai kaum, setiap kaum diberi keutamaan dalam membentuk perlembagaan Malaysia. Hal ini adalah supaya mengelakkan masalah perselisihan perkauman dan member hak sama rata kepada semua kaum.
bestessaycheap.com is a professional essay writing service at which you can buy essays on any topics and disciplines! All custom essays are written by professional writers!
Oleh itu, generasi masa kini haruslah menghargai usaha yang telah dilaksanakan oleh parity bit pemimpin terdahulu dalam membentuk Perlembagaan Malaysia 1963. Adalah menjadi kewajipan kepada setiap individu di Malaysia untuk mengikut landasan yang telah ditetapkan di dalam Perlembagaan Malaysia 1963. DEFINISI PERLEMBAGAAN MALAYSIA 1963 DAN KONSEP SATU MALAYSIA Dalam usaha mencapai kemer dekaan, Parti Perikatan yang terdiri daripad! a UMNO, MCA dan MIC telah mencapai kemenangan yang besar dalam pilihan raya. Berikutan daripada itu, Suruhanjaya Reid telah menerima sebanyak 131 cadangan dari kalangan penduduk Tanah Melayu. Perlembagaan Persekutuan Tanah Melayu yang baru bersama dengan perlembagaan untuk negeri Melaka dan Pulau Pinang...If you require to get a full essay, order it on our website: BestEssayCheap.com

If you want to get a full essay, visit our page: cheap essay

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.